ساموآ خواهد شد من سیگار می کشم مدارس و بیمارستان ها در تلاش برای از بین بردن پشه هایی که حامل ویروس دنگی بالقوه تهدید کننده زندگی هستند.

کشور جزیره ای اقیانوس آرام با بیش از 200 مورد تایید شده و مقامات بهداشتی شیوع دانگ را اعلام کرد قدردانی بسیار بیشتر قبلا آلوده شده اند.

SMC به دنبال نظر کارشناسان بود.

دکتر جوآن اینگرام، مشاور پزشکی، مرکز مشاوره ایمن سازی (IMAC)، اظهار داشت:

دنگی یک بیماری ویروسی شایع است که توسط پشه منتقل می شود و در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری گسترده است.

موارد دنگی از سال 2000 بیش از 6 برابر شده است. انتظار می رود با تغییرات آب و هوایی و شهرنشینی موارد ابتلا به این بیماری ادامه یابد.

دنگی توسط پشه‌های گزنده معمولی (مختلف آئدس گونه ها) که در جایی که مردم زندگی می کنند رشد می کنند. چهار ویروس دنگی مختلف وجود دارد و عفونت با یکی از آنها محافظت طولانی مدت در برابر آن ویروس می کند، اما می تواند بیماری یکی از سه ویروس دیگر دنگی را جدی تر کند. خطر ابتلا به دنگی در فصل و سال می تواند بسیار متفاوت باشد. شیوع چند موردی زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از ویروس‌ها پس از سال‌ها غیبت به منطقه‌ای برسد، به این معنی که بخش بزرگی از جمعیت به آن حساس هستند و می‌توانند همزمان بیمار شوند. خوشبختانه، Aotearoa نیوزیلند پشه های مناسبی ندارد و مهم است که از استقرار آنها در اینجا جلوگیری کنید.

از سال 1970، دنگی باعث شیوع در اقیانوس آرام شده است، به طوری که 20 درصد از جمعیت در برخی از شیوع ها تحت تاثیر قرار گرفته اند. کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام آسیب پذیر هستند زیرا دارای سطوح بالایی از پشه ها هستند و ویروس دنگی می تواند توسط افراد آلوده منتقل شود.

بین سال‌های 2012 تا 2021، 69 مورد شیوع دنگی در جزایر اقیانوس آرام رخ داد. (زیکا و چیکونگونیا ویروس های دیگری هستند که توسط پشه های موجود در اقیانوس آرام منتشر می شوند). ساموآ در حال حاضر تقریباً 30 مورد دنگی در هفته را گزارش می کند و تا نوامبر 2023 تقریباً 220 مورد تأیید شده وجود داشته است که افزایش قابل توجهی نسبت به تعداد متوسط ​​است.

پس از گزش توسط پشه آلوده، یک دوره کمون بین 5 تا 7 روز (حداکثر 10) وجود دارد. عفونت دنگی می تواند به عنوان یک بیماری خفیف یا به عنوان یک بیماری قابل توجه همراه با تب، درد پشت چشم، درد استخوان، مفاصل و عضله و گاهی بثورات پوستی، استفراغ و اسهال مورد توجه قرار نگیرد. این علائم معمولا 7 تا 10 روز طول می کشد. در بیش از 5 درصد از عفونت ها (اغلب بعد از عفونت دوم)، عوارض جدی مانند خونریزی یا شوک ممکن است رخ دهد. برای تشخیص تب دانگ نیاز به آزمایش خون است. هیچ درمان ضد ویروسی برای دنگی وجود ندارد، اما کسانی که دارای عوارض هستند ممکن است برای ارائه حمایت نیاز به درمان در بیمارستان داشته باشند.

راه اصلی برای جلوگیری از دنگی، جلوگیری از نیش پشه است. آئدس پشه ها (بر خلاف آنهایی که مالاریا را منتقل می کنند آنوفل) تغذیه کننده های روز هستند، با دو ساعت اوج فعالیت گاز گرفتن در طول روز: دو تا سه ساعت پس از طلوع فجر و اواسط تا اواخر بعد از ظهر. با این حال، آنها را می توان در تمام روز در داخل خانه یا در روزهای ابری تغذیه کرد. افراد باید به طور منظم از یک دافع موثر استفاده کنند و همچنین از لباس برای پنهان کردن استفاده کنند. علاوه بر این باید با خالی کردن تمام ظروف آب در جهت کاهش پشه ها در داخل منزل مانند توری درب و پنجره و محیط زیست اقدام کنند.

دو واکسن دنگی (Dengvaxia و Qdenga) در خارج از کشور موجود است اما در نیوزیلند نیست. آنها عمدتاً برای استفاده در مناطق در معرض خطر برای کودکانی هستند که قبلاً یک دوره دنگی داشته اند، اگرچه Qdenga توسط آژانس دارویی اروپا تأیید شده است.

تضاد منافع وجود ندارد.

پروفسور کامرون سیمونز، مدیر موسسه بیماری های منتقله از طریق ناقلین در دانشگاه موناش؛ و مدیر تحویل جهانی در برنامه جهانی پشه، اظهار داشت:

ساموآ، مانند بسیاری از کشورهای دیگر در غرب اقیانوس آرام، سابقه طولانی در ابتلا به اپیدمی دنگی دارد. این افزایش اخیر در تعداد موارد دنگی نگران کننده است زیرا تعداد موارد به طور اجتناب ناپذیری افزایش می یابد و سیستم بهداشتی را تحت فشار قرار می دهد و به رفاه بیماران و خانواده های آنها آسیب می رساند.

ما می‌دانیم که حشره‌کش‌ها و کمپین‌های پاک‌سازی محیط‌زیست می‌توانند تا حدودی به کنترل شیوع بیماری کمک کنند، اما آنها مداخلات کوتاه‌مدتی هستند که مانع از شیوع آتی در ساموآ نمی‌شوند.

یک راه حل ایمن، موثر و خودپایدار وجود دارد. را ولباچیا روشی که توسط برنامه غیرانتفاعی کنترل پشه جهانی توسعه داده شده است، تنها روش ثابت شده خود نگهدار برای جلوگیری از شیوع دنگی است. امید است که ساموآ در خلبانی به همسایگان خود در فیجی، وانواتو و کیریباتی بپیوندد. ولباچیا روش.”

بیانیه تعارض منافع: “من مدیر تحویل جهانی در برنامه جهانی کنترل پشه هستم.”

دکتر مارک توماس، دانشیار بیماری های عفونی، دانشگاه اوکلند، اظهار داشت:

تب دنگی ناشی از یک عفونت ویروسی است که توسط نیش پشه ماده آلوده Aedes منتقل می شود. پشه‌های Aedes که تب دنگی را منتقل می‌کنند در نیوزلند وجود ندارند، اما در کشورهای گرمسیری در سراسر جهان گسترده هستند.

این بیماری صدها سال است که شناخته شده است و می تواند بدون علامت باشد یا باعث تب همراه با درد ماهیچه ها و مفاصل شود (در عامیانه به عنوان تب استخوان شکسته شناخته می شود) و به ویژه در افراد جوان می تواند باعث تب خونریزی دهنده دنگی و سندرم دنگی شود. شوک دنگی . بیماران مبتلا به این دو بیماری جوش دارند و ممکن است به دلیل فشار خون پایین بمیرند.

مرگ در گردشگران مبتلا به تب دنگی بسیار نادر است، اما آخرین شیوع دنگی در ساموآ در سال‌های 2017-2018 با پنج مرگ همراه بود.

واکسن دنگی در نیوزلند وجود ندارد. پیشگیری از این بیماری بستگی به کاهش نیش پشه با پوشیدن لباس هایی دارد که دسترسی به پوست را کاهش می دهد و دافع حشرات موثر است.

“هیچ درمان خاصی برای تب دانگ وجود ندارد. مراقبت های پزشکی شامل مدیریت عوارض بیماری است.

افراد می توانند بیش از یک دوره تب دنگی داشته باشند زیرا انواع مختلفی از ویروس وجود دارد و مصونیت نسبت به یک نوع از عفونت با دیگری محافظت نمی کند.

هیچ تعارض منافع اعلام شده ای وجود ندارد.



Source link