از سال آینده، دولت انتظار دارد که تمام مدارس دولتی با استفاده از «رویکرد سوادآموزی ساختاریافته» به دانش‌آموزان خواندن آموزش دهند.

دیروز پیش اعلام بودجه 67 میلیون دلار برای حمایت از توسعه حرفه ای معلمان، کتاب ها و منابع، چک های صوتی و حمایت اضافی برای دانش آموزانی که به آن نیاز دارند، اختصاص داد.

اریکا استنفورد، وزیر آموزش و پرورش این موضوع را صبح امروز تایید کرد برنامه ریکاوری خواندنs در مدارس قطع خواهد شد به عنوان بخشی از تغییر شکل

SMC به دنبال نظر کارشناسان بود.

پروفسور گیل گیلن، مدیر موسسه رفاه کودکان، دانشگاه کانتربری، اظهار داشت:

این فوق العاده است که دولت در حال سرمایه گذاری قابل توجه بیشتر در رویکردهای سوادآموزی ساختاریافته در مدارس ابتدایی ما است. رویکرد سواد شروع بهتر ما (BSLA)، که توسط تیم ما در دانشگاه کانتربری توسعه یافته است، نمونه ای از یک رویکرد ساختاریافته برای سوادآموزی است. از سال 2020، وزارت آموزش و پرورش بودجه اجرای BSLA را تامین می کند. معلمان در بیش از 900 مدرسه ابتدایی در سراسر کشور در حال حاضر با موفقیت این رویکرد را در کلاس های ابتدایی خود اجرا می کنند. معلمان ما از شنیدن اینکه دولت به سرمایه گذاری در چنین رویکردهایی ادامه می دهد بسیار هیجان زده خواهند شد.

BSLA از این نظر منحصر به فرد است که ما آن را به طور خاص برای زمینه آموزشی نیوزلند خود توسعه دادیم. ما همچنین این رویکرد را از طریق کارآزمایی‌های تحقیقاتی کنترل‌شده آزمایش کردیم و دریافتیم که نسبت به سایر رویکردها در بهبود مهارت‌های پایه سوادآموزی کودکان مؤثرتر است. BSLA یک رویکرد فرهنگی پاسخگو و مبتنی بر نقاط قوت برای آموزش ساختاریافته سوادآموزی است. این برای اطمینان از اینکه ابتکارات جدید سوادآموزی برای همه کودکان ما کارآمد است، حیاتی است. داده های ما به طور مداوم نشان می دهد که فراگیران مائوری و اقیانوس آرام ما به خوبی به این رویکرد پاسخ می دهند.

«رویکردهای سوادآموزی ساختاریافته مبتنی بر «علم خواندن» یا سال‌ها دانش تحقیقاتی جامد در مورد مهارت‌های اساسی حیاتی است که از موفقیت کودکان در خواندن و نوشتن حمایت می‌کند. همانطور که از نام آن پیداست، این رویکرد آموزش ساختاریافته و منظمی را با استفاده از تکنیک های آموزشی صریح برای توسعه مهارت های خواندن و نوشتن کودکان ارائه می دهد. رویکرد BSLA ما از معلمان خردسال (ورودی های جدید و سال های 1-3) از طریق یادگیری و توسعه حرفه ای با کیفیت پشتیبانی می کند. ما از معلمان حمایت می کنیم تا آموزش های صریح و منظم در زمینه آواز، آگاهی از واج، و رمزگشایی کلمات و مهارت های رمزگذاری ارائه کنند. این مهارت ها برای همه کودکان حیاتی است تا خواندن و املای کلمات را به طور دقیق و کارآمد بیاموزند. ما همچنین از معلمان برای ارائه آموزش واضح واژگان، روایت شفاهی، ساختار داستان و مهارت‌های درک شنیداری حمایت می‌کنیم، زیرا این مهارت‌ها برای درک مطلب و نوشتن مهم هستند.

«در رویکردهای سوادآموزی ساختاریافته، مهم است که مهارت های رشد کودکان به طور منظم با معیارهای ارزیابی معتبر و قابل اعتماد نظارت شود. ارزیابی‌های BSLA آنلاین ما به معلمان کمک می‌کند تا بفهمند که آیا کودکان با موفقیت مهارت‌های سوادآموزی اولیه را کسب می‌کنند یا خیر و به آنها کمک می‌کند تا کودکان اولیه‌ای را که نیاز به حمایت اضافی دارند شناسایی کنند. رویکردهای سوادآموزی ساختاریافته به خوبی توسط شواهد تحقیقاتی در سطح بین‌المللی پشتیبانی می‌شوند. از طریق داده‌های BSLA خود، می‌توانیم به وضوح نشان دهیم که وقتی معلمان ما از طریق PLD با کیفیت به خوبی پشتیبانی می‌شوند، استراتژی‌های آموزش ساختاریافته آموزش سوادآموزی را در مدارس نیوزلند با موفقیت اجرا می‌کنند.

تضاد منافع: “من یکی از توسعه دهندگان رویکرد سوادآموزی برای شروع بهتر هستم و در موسسه رفاه کودکان در دانشگاه کانتربری استخدام شده ام. ما با وزارت آموزش قرارداد داریم تا آموزش و توسعه حرفه ای را برای معلمان به منظور اجرای BSLA ارائه دهیم.


دانشیار آرون ویلسون، رئیس دانشکده، دانشکده برنامه درسی و آموزش، دانشکده آموزش و مددکاری اجتماعی، دانشگاه اوکلند، اظهار داشت:

“من با اهمیت ایجاد پایه های قوی خواندن و نوشتن موافقم و از تلاش ها برای توسعه دانش معلمان برای آموزش موثر خواندن و نوشتن در سال اول مدرسه، از جمله دانش آموزش رمزگشایی و کدگذاری، حمایت می کنم.” اهمیت این امر به عنوان شرط لازم برای درک مطلب به خوبی ثابت شده است.

با این حال، من نگران هستم که جنبه‌های معنابخش خواندن و نوشتن در پیشنهاد سال‌های اولیه نادیده گرفته شود و هیچ چیز در آنچه پیشنهاد شده است به طور مستقیم به توسعه سوادهای پیچیده‌تر، مانند اشکال سطح بالای درک در خواندن که در خواندن ارزش دارد، نمی‌پردازد. برنامه درسی نیوزلند و NCEA و در ارزیابی های بین المللی مانند PIRLS و PISA.

«هیچ چیزی در این پیشنهاد به خوانندگانی که قبلاً در سال چهارم یا بالاتر هستند کمک نمی کند.

«هیچ چیزی در این پیشنهاد به دانش‌آموزانی که قبلاً مهارت‌های رمزگشایی و رمزگذاری صدا را دارند کمک نمی‌کند تا مهارت‌ها و دانش پیچیده‌تری در درک یا مکتوب ایجاد کنند.

دانش‌آموزانی که در حال حاضر مدرسه را با دانش خوبی از صداهای حروف شروع کرده‌اند و/یا مهارت‌های اولیه رمزگشایی و رمزگذاری را در ماه‌های اول مدرسه‌شان توسعه می‌دهند، سه سال بسیار خسته‌کننده و غیرمولد را تجربه می‌کنند.

“در حالی که رویکردهای بسیار ساختاریافته می توانند از تدریس خوب پشتیبانی کنند، آنها همچنین در معرض خطر مانع توانایی معلمان برای پاسخ دادن به فراگیران مقابل خود قرار می گیرند، به عنوان مثال انتخاب متونی که دانش آموزان آنها جذاب ترین آنها را پیدا می کنند و طراحی فعالیت های یادگیری که به واقعیات پاسخ می دهند. نیازهای دانش آموزان خودشان.

تضاد منافع: آرون ویلسون برای هیچ شرکت یا سازمانی که از نظرات او بهره مند می شود کار نمی کند، با آنها مشورت نمی کند، دارای سهام است یا از آنها کمک مالی دریافت نمی کند و هیچ رابطه مرتبطی را خارج از انتصاب دانشگاهی اش فاش نکرده است.


استادیار ربکا جسون، دانشیار پژوهش، برنامه درسی و آموزش، دانشکده آموزش و مددکاری اجتماعی، دانشگاه اوکلند، اظهار داشت:

“معلمان در اشتیاق خود برای انجام کارهای خوب کودکان متحد هستند. سرمایه گذاری در سوادآموزی همیشه مورد استقبال قرار می گیرد. من از طرح هایی که به دنبال مقابله با نابرابری در نتایج برای کودکان هستند، استقبال می کنم.

“من فکر می کنم اعلامیه صبح امروز در مورد لغو نیروی کار آموزشی بازیابی خواندن و حمایت از سواد اولیه بسیار ناامید کننده است و با شواهد مطابقت ندارد.

«در Aotearoa، Reading Recovery سه سال گذشته را صرف تنظیم رویکرد خود و اجرای رویکرد ساختارمند وزارت آموزش به سوادآموزی کرده است. این سرویس اکنون ELS را مطابق با رویکرد ساختاریافته وزارت آموزش و پرورش برای سوادآموزی ارائه می دهد.

“تغییرات وجود دارد مستقل ارزیابی می شود و موفقیت ها در ارزیابی منتشر شده در این هفته به تفصیل آمده است.

«نتایج نشان می‌دهد که ما در اجرای رویکردهای ساختاریافته برای سوادآموزی موفق بوده‌ایم و دانش‌آموزان با سرعت دو برابر متوسط ​​پیشرفت می‌کنند.

شنیدن اطلاعات غلط و ادعاهای مکرر درباره کل زبان بدون توجه به شواهد، خسته کننده است.

تضاد علایق: ربکا جسون مشاور سواد آکادمیک Tuituia/ Learning Circle است که دارای قرارداد ملی هماهنگی برای بازیابی خواندن (RR) و پشتیبانی از سواد اولیه (ELS) است. او به‌عنوان متولی «اعتماد سوادآموزی ماری کلی» خدمت می‌کند.


دکتر ملیسا دربی، مدرس ارشد، دانشکده عملیات آموزشی Te Kura Toi Tangata، دانشگاه وایکاتو، اظهار داشت:

«اعلام دولت مبنی بر اینکه مدارس نیوزلند به دانش‌آموزان می‌آموزند تا از طریق یک رویکرد سوادآموزی ساختاریافته بخوانند، می‌تواند قوانین را برای کودکان نیوزیلندی تغییر دهد.

نرخ سواد دانش‌آموزی در نیوزلند نشان می‌دهد که چیزی باید تغییر کند – و به سرعت. کل رویکرد زبان در آموزش خواندن، که در آن دانش‌آموزان به یک تصویر نگاه می‌کردند و بر اساس تصویر و شاید حرف اول کلمه، کلمه‌ای را حدس می‌زدند، بیش از حد به شانس واگذار شد و تعداد زیادی از کودکان از شکاف‌ها لغزیدند.

«تحقیق واضح است که مهارت‌های رمزگشایی قوی در سال‌های ابتدایی دبستان، همراه با چیزهایی مانند مهارت‌های زبان شفاهی خوب و دانش واژگان، کمک زیادی به کودکان می‌کند تا به خوانندگانی شایسته تبدیل شوند. این بدان معنی است که آنها نه تنها در طول دوران تحصیل خود به محتوای برنامه درسی دسترسی دارند، بلکه می توانند از سواد به عنوان ابزاری برای ایجاد فرصت در طول زندگی خود استفاده کنند.

“سوادآموزی درها را باز می کند و تاکنون این درها به روی بسیاری از کودکان نیوزلندی بسته بوده است، به ویژه آنهایی که به آموزش متکی هستند تا با آموزش مهارت های حیاتی مادام العمر مانند سوادآموزی، کلید این درها را فراهم کنند.”

تضاد منافع: «من عضو یک گروه مشاور وزیر هستم که اواخر سال گذشته تشکیل شد تا به وزیر آموزش و پرورش در مورد بخش‌هایی از برنامه درسی سواد و حساب برای سال‌های 0-10 مشاوره بدهم. دکترای من بخشی از چالش علمی ملی یک شروع بهتر بود که تا حدی به سوادآموزی ساختاریافته می پرداخت.


دکتر سالی کلندون، دانشیار مؤسسه آموزش، دانشگاه ماسی، نظرات:

«یک شروع قوی در سوادآموزی و ارتباط برای همه کودکان بسیار مهم است، اما برای کودکانی که نیازهای ارتباطی و یادگیری پیچیده‌تری دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. بسیاری از این کودکان نمی توانند از زبان گفتاری به عنوان تنها وسیله ارتباطی خود استفاده کنند و در عوض باید از وسایل دیگری مانند تابلوهای نمادهای تصویری یا برنامه های ارتباطی برای بیان خود استفاده کنند. برای این کودکان، یادگیری املا یک “ابرقدرت” است – ارتباط انعطاف پذیرتر و دقیق تری را امکان پذیر می کند و به کودکان اجازه می دهد تا از محدودیت های نمادهای تصویری برنامه ریزی شده در سیستم های ارتباطی آنها فراتر بروند.

«کودکان با نیازهای پیچیده ارتباطی و یادگیری از همان آموزش مبتنی بر شواهدی که از همه کودکان حمایت می‌کند بهره می‌برند. این شامل دستورالعملی است که صریح، مبتنی بر نقاط قوت، جامع، معنادار و پاسخگو باشد. این کودکان دارای طیف وسیعی از پروفایل های سواد هستند، از جمله چالش های رمزگشایی و همچنین نیازهای قابل توجه یادگیری زبان. به همین دلیل، بسیار مهم است که رویکردهای آموزش سوادآموزی، آموزش صریح هر دو مهارت های آوایی و سواد مرتبط با زبان مانند واژگان، ساختار جمله و داستان سرایی را ارائه دهند.

این کودکان همچنین دارای طیف گسترده ای از مهارت های سوادآموزی هستند. معلمان به درک قوی از سواد و توسعه ارتباطات نیاز دارند. این شامل درک اینکه توسعه در مراحل اولیه چگونه است. معلمان کارآمد می توانند نقاط قوت هر کودک و گام های بعدی برای یادگیری را شناسایی کنند.

آنها همچنین می توانند یادگیری را به طور مناسب سازماندهی کنند تا اطمینان حاصل شود که یادگیری فراگیر، هدفمند و غنی است و همه کودکان به عنوان خواننده، نویسنده و ارتباط دهنده پیشرفت می کنند.

«تضمین یک رویکرد فراگیر برای سوادآموزی برای همه کودکان یک چالش مهم و هیجان انگیز است و ما در حال حاضر در حال دستیابی به این هدف در نیوزیلند هستیم. رویکرد سواد شروع بهتر (BSLA) (مؤسسه تحقیقات در رفاه کودکان، دانشگاه کانتربری) با تطبیق ارزیابی‌های مورد استفاده برای نظارت بر پیشرفت، گام‌های مهمی در این زمینه برداشته است. کمک به معلمان برای اجرای یک رویکرد یادگیری که ساختارمند، جامع و فراگیر باشد. و درگیر کردن متخصصان حمایت از یادگیری (به عنوان مثال گفتار درمانگران) به عنوان شرکای مشترک. تیم BSLA متعهد است که به تقویت حمایت خود در این زمینه ادامه دهد تا اطمینان حاصل شود که مزایای سوادآموزی برای همه در دسترس است.”

تضاد منافع: نشست اضافی با موسسه تحقیقات رفاه کودکان، دانشگاه کانتربری. به عنوان عضوی از تیم رویکرد سوادآموزی شروع بهتر (BSLA) با دانشگاه کانتربری قرارداد فرعی منعقد شد. مشاور متخصص در چندین طرح وزارت آموزش (به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق پیمانکاران فرعی به دانشگاه کانتربری، NZCER) از جمله BSLA، تجدید برنامه درسی انگلیسی، پیشرفت‌ها در سوادآموزی و ارتباطات و پیشرفت‌ها در سوادآموزی و ارتباطات برای ورود Kete به مدرسه.



Source link